Trainen met een zak: dat wil je toch niet?

De kickbokstraining wordt steeds populairder. Logisch, want je verbrandt er aardig wat calorieën mee. En je kunt tijdens de training al je frustratie eruit rammen. Natuurlijk kun je een bokszak aanschaffen en daar op tekeer gaan, maar één op één met je trainer boksen is leuker. Tenzij je trainer een zak is natuurlijk.

Zonder dollen nu: een bokstraining is een super work-out
Je traint je hele lijf en de volgende dag voel je al je spieren. Ook onder vrouwen is de training populair. Je leert jezelf op een efficiënte en praktische manier verdedigen en je wordt er strak en fit van. Bang om je neus te breken of om bloemkooloren te krijgen hoef je niet te zijn: ik sla namelijk niet terug. Wat ik wel doe? Ik geef je tips wat betreft je techniek. Zodat je nog meer profijt van je training hebt.

Calorieënkiller
Met een beetje bokstraining kun je tot ongeveer 900 kcal verbranden. Er zijn weinig sporten waarmee je zoveel energie verbruikt. Het ziet er misschien simpel uit, maar reken maar dat de zweetdruppels rond gaan vliegen. Neem je handdoek en je bidon dus mee!

Hoe ziet de training eruit?
We beginnen met een goede warming-up. Daarbij kun je denken aan planken, push-ups, burpees en mountainclimbers. Je hartslag gaat lekker omhoog en je spieren warmen op. Daarna gaat het echte werk beginnen. Je gaat stoten, kicken en je deelt uppercuts en keiharde hoeken uit. Niet op een zak, maar op je trainer, die je stoten en kicks incasseert en die je aanmoedigt om je grenzen op te zoeken. Zo train je op 100% en heb je aan eind van de training evengoed dat knock-out gevoel.

Wil je niet een heel uur boksen?
Geen probleem. Je kunt het kickboksen ook inzetten als warming-up. Of we combineren het met andere kracht- en cardio-oefeningen. Laat me weten wat je wilt en we maken er een maatwerktraining van. Je hoeft niets aan te schaffen, want de handschoenen liggen hier al voor je klaar.

Keertje proberen?
Bel me voor een afspraak en dan gaan we los. Op jouw niveau, want boksen is voor iedereen. Jong en oud, ongetraind of sportieve die hard. Lekker een uurtje cardio, explosieve kracht en uithoudingsvermogen trainen. Ik ben er klaar voor. En jij?